A Halo Infinite nemrég nyilvánosságra hozott tartalmi ütemterve vegyes fogadtatásban részesült a rajongók körében, de úgy tűnik, még a fejlesztő 343 Industries sem teljesen elégedett a frissítési ütemtervvel.
A 343 kreatív tartalmakért felelős vezetője, Joseph Staten egy nemrégiben tartott Halo Infinitelivestream beszélgetésen reagált azokra az aggodalmakra, hogy a multiplayer shooter késleltetett második szezonja hat hónapig fog tartani, így sok játékos a reméltnél tovább várhat a harmadik szezonra. Ráadásul több más, nagyon várt funkció, köztük a kampány co-op és a Forge mód még nem jelent meg, illetve nem kapott végleges megjelenési dátumot.
Staten őszintén felvetette, hogy a Halo Infinite fejlesztőcsapata ugyanolyan csalódott az új tartalmak lassú megjelenése miatt, mint a játékosok, de a játékkal kapcsolatos sürgetőbb problémákat kell megoldaniuk, mielőtt több rendszeres szezont kiadnának.
“Egy dolgot kell tisztázni, a 343-on belül egyikünk sem nézi ezt az útitervet és nem elégedett vele” – mondta Staten.
“Mindannyian gyorsabban akarunk dolgozni, hogy több tartalmat szolgáltassunk. Még mindig megvan bennünk a vágy, hogy egy olyan egészséges ritmusba kerüljünk, ahol háromhavonta tudunk egy évadot szállítani, így számunkra belsőleg, őszintén szólva, fájdalmas volt ezt az ütemtervet egy olyan évaddal közölni, amely még hat hónapig fog tartani.
“De az ok, amiért ezt tesszük, pontosan az, amiről korábban beszéltünk – prioritásként kell kezelnünk azokat az életminőségi problémákat, amelyek most hatással vannak a játékra, például ma, amikor elindítod a játékot. Ez az első számú prioritásunk.
Staten elmondta, hogy a csapat további szezonális tartalmakon dolgozik, de előbb célzott fejlesztésekkel kell orvosolniuk a Halo Infinite meglévő technikai problémáit.
“Valójában így szervezzük meg magunkat, hogy utána menjünk ennek a munkának, és ezért hosszabbítjuk meg most a szezont” – mondta.
“De még egyszer, hogy ezt aláhúzzam: egyikünk sem nézi ezt úgy, hogy azt mondja: “Nagyszerű, a hat hónapos szezonok fantasztikusak”. Nem azok, tényleg nem azok. És olyan helyzetbe kell hoznunk magunkat, hogy gyakrabban tudjunk teljesíteni, és ezen is dolgozunk.”

A Halo Infinite tavaly novemberi megjelenése óta kevés új tartalmat kapott. A második többjátékos szezon többször is késett, így a rajongók hónapokig ugyanazt a korlátozott számú pályát és módot játszhatták, ami sokakat arra késztetett, hogy teljesen elhagyják a játékot. A kampány co-op és a Forge pályaszerkesztő – olyan funkciók, amelyeket még az Infinite megjelenése előtt reklámoztak – szintén nem jelentek meg, ami tovább rontja a közösség türelmét.
Egy áprilisban közzétett blogbejegyzésben a 343 Industries elismerte a kiábrándító késéseket, de elmagyarázta, hogy lelassította az új tartalmak bevezetését, hogy a csapat egészségét előtérbe helyezze. Elmondása szerint “fenntartható fejlesztési ritmust akartak kialakítani, hogy mindannyiótoknak nagyszerű élményeket tudjunk nyújtani, miközben megőrizzük a munka és a magánélet egészséges egyensúlyát”.
“Tudjuk, hogy gyorsabban kell több tartalmat és több funkciót biztosítanunk” – olvasható a blogbejegyzésben. “A zéró prioritáshoz való hűség azt jelenti, hogy néha lassítanunk kell, hogy egészségesek maradjunk, és később gyorsabban haladjunk. De agresszívan keressük a gyorsítás módjait is”.
Ez összhangban van Staten fenti megjegyzéseivel. Bár a csapat szeretne gyakrabban többjátékos szezonokat készíteni, a játékfejlesztés követelményei és a váratlan egészségügyi problémák miatt még a legjobb tervek sem mindig működnek.
A rajongóknak azonban hamarosan lesz valami újdonság, amivel játszhatnak. A Halo Infinite Season 2 május 3-án indul, és egy csomó új pályát és játékmódot fog bevezetni. De a nyomás már most is nagy. A frissítés egyfajta próbatétel lesz a többjátékos lövöldözős játék számára, amely bebizonyítja, hogy a játékosok még mindig érdeklődnek-e annyira a játék iránt, hogy tömegesen térnek vissza, vagy teljesen elvesztették az érdeklődésüket.